SWEET HYPOCHONDRIA

Sweet Hypochondria pays homage to the power of the imagination through the eyes of a hypochondriac heroine. The piece tracks the development of psychosomatic symptoms via the body of a dancer. Using humour and pathos it functions as a sort of poetic, “case-study” of the illness. This is a solo for a woman incarnating the paranoias stemming from our fear of disease and obsession with hygiene today. Kylie Walters portrays Lorna, a hypochondriac, alone in her apartment as she runs the gamut of morbid imaginings. Slowly her apartment is revealed as if it were the very manifestation of her thoughts. Lorna’s habits, humours, anxieties and dreams permeate the action, creating an intimate world that feeds on suspicion, exaggeration, the morbid and the absurd. The choreographic line is punctuated by three photographic “stories” by consummate photographer Erika Irmler, projected onto the furniture throughout the piece, situating Lorna”s past, future, or parallel present. « Then it was…the big screen TV and a movie called The Boy in the Bubble, about a kid raised in a totally antiseptic environment because he was born without an immune system. No one could touch him. Even the slightest sneeze would have killed him. Breda sniffled through the first half-hour, then pressed my hand and sobbed openly as the boy finally crawled out of the bubble, caught about thirty-seven different diseases, and died before the commercial break. » T.C. Boyle, Modern Love

Sweet Hypochondria est un hommage au pouvoir de l”imagination avec comme héroïne une hypocondriaque. La pièce suit le développement des symptômes psychosomatiques au travers du corps d”un danseur. Avec humour et pathétisme, c”est une sorte “d”étude de cas” poétique de la maladie. C”est un solo pour femme – qui incarne nos paranoïas venant de nos craintes de la maladie et de l”obsession de l”hygiène aujourd”hui. Kylie Walters dépeins Lorna – une hypocondriaque, seule dans son appartement – avec son large éventail d”imaginations morbides. Lentement, l”appartement devient la manifestation même de ses pensées. Les habitudes de Lorna, son humour, ses ennuis et ses rêves pénètrent l”action, créant un monde intime, qui alimente en soupçon, en exagération le morbide et l”absurde. La chorégraphie est ponctuée par trois “histoires” photographiques de la renommée Erika Irmler, diffusée sur les meubles partout sur scène, retraçant le passé de Lorna, son avenir ou son présent parallèle. « Alors voilà… LA TV et un film appelé le Garçon dans la Bulle, sur un enfant élevé dans un environnement totalement antiseptique car il est né dépourvu de système immunitaire. Personne ne pouvait le toucher. Même le plus léger éternuement l”aurait tué. Breda a eu les larmes aux yeux pendant toute la première demi-heure, et a ensuite serré ma main et sangloté ouvertement quand le garçon a finalement quitté sa bulle, attrapé environ trente-sept maladies différentes et est mort avant la coupure pub. » T.C. Boyle, Modern Love

DCF 1.0

CHOREOGRAPHY & PERFORMANCE:

Kylie Walters

TEAM:

Claire Peverelli  Set Design

Nicole Seiler  Video

Kylie Walters  Costumes

Erika Irmler  Photos

Serge Amacker  Music/Soundtrack

Fréderique Jarabo  Lights

Florent Ottello  Assistant

Christine Laure Hirsig  Administration/Communications

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